Jak meditovat aneb návod pro začátečníky

29.01.2020
Novinky

Meditace je činnost, kterou by měl praktikovat bezpodmínečně každý z nás už jenom proto, že dojde k uvolnění mysli a ke zbavení stresu. Pokud vám však meditace zatím nejde, možná nevíte, jak přesně na to. Prvním krokem ke správné a efektivní meditace je koupě meditační pyramidy, což je klidný prostor, kde budete moct i číst nebo se učit. Po umístění meditace do správné polohy pokračujte podle následujícího návodu.

Zaměřte se na dech

Po usednutí do tureckého sedu, který vám však musí být pohodlný, se zaměřte především na dech. Dech je přesně to, co je alfou a omegou celé meditace. V ideálním případě se snažte dýchat pouze nosem, nádech a výdech musí být prováděn touto částí těla. Je to podobné jako při cvičení jógy, i zde se dbá na to, aby člověk dýchal pouze nosem a nikoliv ústy. Stejně tak je důležité snažit se dýchat do břicha a nikoli do prsou.

Pokud vám dělá kontrolování dechu, respektive dýchání problém, můžete se vycvičit s pomocí několika technik. Jednou takovou technikou je počítat si nádechy a výdechy od jedničky do desítky, po desítce přijde zase číslo jedna. Je důležité udržet tuto číselnou škálu, udrží vás to při správné meditaci.

Pomocníky jsou aplikace

Pakliže máte s meditací problém, můžete si do svého mobilního telefonu stáhnout pomocníky, s nimiž půjde meditace opravdu snadněji a lépe. Pokud vám navíc nevadí angličtina, rázem budete mít větší výběr.

Existuje v současné době hromada mobilních aplikací, které jsou dokonce i zdarma. Mají vás provést alespoň patnáctiminutovou meditací tak, abyste nepodváděli a dělali meditaci opravdu správně a dobře.

Meditujte pravidelně

Při meditaci je důležitá především pravidelnost. Utvořte si z meditování jistý rituál, který budete provádět třeba před spaním, v pracovní době nebo ráno po snídani či před prvním jídlem dne.

Data processing
Hide